Bierbrouwerij Peltr doet vrijwillige schenking aan dienstencentrum St.-Oda te Overpelt

Afgelopen december vond er een succesvolle kerstpakketactie van bierbrouwerij Peltr plaats, waarbij er maar liefst 531 kerstpakketten aan bedrijven in de regio werden verkocht. Per verkocht pakket heeft de bierbrouwerij met de deelnemende bedrijven afgesproken om €1,- aan dienstencentrum St.-Oda te Overpelt (vzw Stijn) te schenken.

Door deze succesvolle actie heeft bierbrouwerij Peltr, mede namens de deelnemende bedrijven, een cheque overhandigd ter waarde van €531,- aan Gi Lagrain, algemeen directeur van St.-Oda.

“De directie, de bewoners en de personeelsleden van St.-Oda danken jullie voor de gift van €531,- euro die wij op 6 maart 2015 naar aanleiding van jullie eindejaarsactie mochten ontvangen. Het doet ons deugd dat jullie ons een warm hart toedragen en ons willen steunen om de bewoners een fijne thuis te bezorgen en hen het geluk te bieden waar ieder van ons recht op heeft”; aldus de heer Lagrain.

De keuze voor St.-Oda lag wat bierbrouwerij Peltr voor de hand. “Een familielid van ons is bewoner van St.-Oda en wij weten uit ervaring dat de mensen daar ontzettend goed werk verrichten.” zegt Mark Aerts, één van de vier oprichters van de brouwerij.

Karel Geenen: “Eén van de speerpunten van onze onderneming is lokaal ondernemerschap en maatschappelijk verantwoord ondernemen, met dergelijke initiatieven benadrukken we deze visie.”

In de toekomst zal brouwerij Peltr, inmiddels bezig met het opstarten van een brouwerij op eigen locatie, zich blijven inzetten voor dergelijke initiatieven.

————————————————————————

Noot voor redactie / niet voor publicatie

Over St.-Oda (VZW Stijn)
St.-Oda biedt dagopvang aan kinderen en volwassenen met een ernstig of diep mentale handicap. De woonopvang staat open voor kinderen en volwassenen met een matig tot diep mentale handicap. Er is een observatie- en behandelingscentrum voor kinderen en voor volwassenen met extreem probleemgedrag.

Over brouwerij Peltr
De brouwerij, op dit moment nog een bierfirma, is opgericht in 2013 door vier schoonbroers. Hun eerste bier, de Peltr Blond is een speciaalbier van 7% en verwijzing naar de gemeentes Neerpelt en Overpelt; van deze regio zijn de 4 ondernemers namelijk afkomstig.

St. Oda www.peltr.be

Persverantwoordelijke
Karel Geenen / 0496 288 590 / info@peltr.be

Foto’s bijbehorende artikel:

• Overhandiging Cheque. Vlnr: Mark Aerts (Peltr), Gi Lagrain (directeur St.-Oda), Rik Boons(Peltr) (klik op afbeelding voor grote afbeelding)

foto-peltr-stoda

Home Widget 2

Dit is je tweede home widget box. Om te bewerken ga naar Uiterlijk > Widgets en kies het 7e widget van boven in gebied 7 genaamd Home Widget 2. Titel is ook te bewerken vanuit de widgets.

Home Widget 3

Dit is je derde home widget box. Om te bewerken ga naar Uiterlijk > Widgets en kies het 8e widget van boven in gebied 8 genaamd Home Widget 3. Titel is ook te bewerken vanuit de widgets.